Kőfeszt - 2022.

2022.08.03

Szerdán korai indulással, öt szerelvénnyel érkeztünk dél tájban a jól megszokott helyünkre Köveskálra, a Kővágóörsi út mellé, ahol Víg Zoli és csapata már várt minket, hiszen ők a fuvart kedden tudták megoldani. A hat lovat megtoldottuk még hárommal, biztos, ami biztos (köszönet Magyar Zsombornak a négylovas futóért). A Káli Vendéglő volt a hadtápos, akik már első nap a szokásost hozták. Idén a bőséges ebéd mellé vacsora is járt. Az ebéd után gyors megbeszélés következett és gyakorlás. Ez régi jó szokás szerint kicsit káoszos volt, tehát tudtuk, hogy élőben viszont minden jól fog sikerülni. 15:00-kor bemutatózott a csapat, este pedig táborállítással és visszafogott nulladik napi programmal telt, bár a csapat egy része belehallgatott a Demjén Ferenc koncertbe.

Lovasaink vezetője és a program szervezője Leidinger Dániel volt, lova Harcos, az egyesületből ezen felül Stefanek Attila Basával és Reménnyel, Víg Zoltán Göncöllel, Szakállal és Borzival, illetve Zatykó Levente Batu kánnal. A tavalyi évhez hasonlóan kiegészültünk a Vermes Törzs lovasával, Vermes Balázzsal és Karával, illetve nagy létszámban a Csikóvári Lovastanya lovasaival, akik hol segédként, hol lóháton járultak hozzá a sikerhez. Lovasként vett részt közülük Takács Kolos Karával, váltásban Csipkével, a többiek pedig 1-1 alkalommal szintén. Fősegédünk Deák András, akiről egyéb elfoglaltsága esetén hamar bebizonyosodott, hogy valóban jól végzi dolgát, segédeink voltak továbbá Stefanek Magor, Váradi Zsombor, Csorba Kázmér, Fekete Ágoston és Höltzl Márton. Műsorközlőként debütált csapatunkban Gál Tímea, akit parádés szereplése miatt további közös munkára kértünk fel. Sajtós munkatársunk Fekete Róbert, kinek nagyszerű felvételeire a rendezvény is igényt tartott. A csapat széleskörű családi-baráti kiegészüléssel volt jelen, összesen harmincöten, bár nem egy időben.

Csütörtökön már a szokott rend szerint két bemutatót tartottunk, délelőtt 10-kor és délután 3 órakor. Segédeink közül Váradi Zsombor és Höltzl Márton kapott lehetőséget a bemutatózásra. Esti programként a Misztrál együttes után meghallgattuk Ferenczi György és a Pesti Rackák koncertjét, idén sem kellett csalódnunk. A koncertek végeztével az este a Botond pajtában táncházzal folytatódott.

Péntek reggel 8 órától a rendezvény fotósai a reggeli fényekben megörökítettek minket, a bemutatóban pedig Fekete Ágoston vendégszerepelt. A délutáni bemutató után Somogyi Győző Salföldi Kopjásainak gyerektáboros záró előadására lovagoltunk át. A fiatalok előadása, a rendezett felszerelés és a táj lenyűgözött mindenkit. 8 lovon váltásban legtöbbünknek lehetősége nyílt barangolni egyet a festői Káli-medencében. Este 8-tól a Fordulj Kispej Lovam új műsorral lépett fel, így sietősre vettük a figurát. A Botond pajtában ismét táncház volt és a hét vége felé közeledve már az árusok is nyitva voltak mire odaértünk.

Szombaton Csorba Kázmér és Deák András kapott lehetőséget kipróbálni magát, a kevés tapasztalat ellenére mindketten tökéletesen teljesítettek. Este Szalonna és Bandája jubileumi koncertjét hallgattuk ,,Idegen földre ne siess" címmel, majd a szokásos táncház. A bemutatókon feladta a leckét az orkán erejű szél, így néhány változtatást kénytelenek voltunk eszközölni. A másfél napi kitartó tombolás alatt összedőlt szinte az összes sátrunk, a cuccaink szétdiffundáltak a medencében, a nyugodt alvást pedig legfeljebb a fáradtság segítette. Elég hamar kezdtük visszasírni a kánikulát.

Vasárnap a Kopjások hölgy lovasai viszonozták a látogatást. A csapattól szokatlanul gyorsan sikerült az összepakolás, még az M7-es megszokott formája ellenére is aznap hazaértünk.

A hét során többször látogattuk a Pálkövei strandot, Váradi Misi segítségével összejött a három emeletes gúla is, Hunor volt a csúcsdísz. A Káli vendéglő a megszokott kifogástalan ellátásban részesítette az éttermi közegből kilógó csapatot, hangosító kollégáink minden nap időben érkeztek és készségesen segítettek. Győrffy Szabolcs, Köveskál polgármestere asztalokkal, padokkal, kannákkal és kitűnő olaszrizlinggel járult hozzá a komfortunkhoz, utóbbiból be is vásároltunk. A főszervező, Csúri Ákos személyesen is rendszeresen tiszteletét tette bemutatóinkon. A jövő évre nézve már felkérést is kaptunk Tőlük. Köszönjük a bizalmat. Köszönjük továbbá mindenkinek, aki sátorral, célokkal, ennivalóval, járművekkel és más egyébbel járult hozzá a dunai szárny és a Csikóvár ez évi balatoni nyaralásához.